57.47

57.47 sprang jag på igår! Det gick faktiskt bättre än förväntat, både tidsmässigt och orkmässigt. Jag hade hört att banan skulle vara rätt tuff, mycket backar och så men förutom backen upp till Sofia kyrka som var rätt lång kändes det som om det mest var lätt nerförsbacke större delen av tiden. Så när jag kom in på upploppet på Hornsgatan hade jag rätt mycket krafter kvar. Då sprang jag istället på som en galning och Hornsgatan är lite längre än man tror så jag var helt slut när jag kom imål ändå. Och röd som en tomat såklart :) Men hade jag kännt till banan lite bättre så hade jag nog kunnat springa lite fortare. Men det får bli nästa år, nu får jag satsa på att hålla träningen uppe på Lidingöloppet.

Förra året sprang jag på 63 minuter med då hade jag inte tränat några backar alls så jag tror att det kommer att gå bättre iår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Well done you!