Överraskning

Igår överraskade jag va med en tripp till Sandhamn. Vi relaxade, käkade god mat och höll oss inomhus för det var inte direkt toppenväder. Horisontellt slask kan man säga. Enligt Seglarhotellets broschyr var det vilt och kargt på vintern, stämmer rätt bra. I dag var det bättre väder så vi kunde promenera runt på ön och äta lunch på värdshuspuben. Jag fick en ny kamera av va vilket var toppen, eftersom jag lyckats krossa displayen på min gamla. Jag fick även ett fodral vilket jag hoppas ska skydda bättre än den strumpa jag använt det senaste ett och halvt år. Jag vet att det var lite puckat, men jag började med strumpan för att skydda kameran från sand när jag var på Naxos förra sommaren och sedan har den fått hänga med.

Nu ska jag sticka ut till Frida och käka middag och skvallra lite (hoppas jag). Tess är nämligen här på besök från Malta! Jag har fixat värmeljus så att vi är klara för earth hour, men jag vet inte hur mycket det egentligen hjälper. Det vore bättre att stänga av alla apparater som står på stand by. Men det har kanske ett symbolvärde.

Tjing!

Inga kommentarer: