Det snöar i London

Det är snökaos i London, det verkar ha kommit närmare en decimeter att döma av bilderna jag sett lite här och där. När jag bodde i London snöade det en gång. Det kom kanske ett par millimeter men stan var totalt lamslagen. Inga bussar eller bilar kunde köra. Inte så konstigt kanske eftersom de inte har vinterdäck på bilarna. Så jag kan tänka mig hur det ser ut nu.

En kollega har varit i London över helgen. Hon skulle åka hem idag. Ska bli intressant att se om hon dyker upp på jobbet imorgon. Fast hon har nog inget emot att stanna en dag extra i stan, hon är anglofil som jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

samma sak är det här nere, men nu e de andra eller tredje gången det händer bara denna vintern. igår var skolan inställd pga av snön fick jag veta när jag vadat en halvtimma till skolan, då fick jag vända och vada hem igen

Therese Lindberg sa...

helt hysteriskt blir det verkligen med snö i London! Undra hur många Londonbor som lagt ut sina snöbilder på FB :D x