New York, New York!!

Över Kristi himmelsfärdshelgen var jag och VA i New York. Det var en toppenresa till en fantastisk stad. Det var första gången jag var där och staden levde verkligen upp till mina förväntningar. Alla höga hus, folklivet, den goda maten, shoppingen och kulturen. Jag trodde dock att folket skulle vara elegantare, att alla kvinnor skulle springa runt i klänningar och skyhöga klackar. Vi var dock inte så mycket på Upper East Side, det är väl kanske där de hänger.

Annars hann vi med rätt mycket, Empire State Building, Frihetsgudinnan, Soho, Greenwich willage, Hell's Kitchen. Vi shoppade en hel del och åt en massa god mat. En sak som kändes lite jobbigt var att alla menyer var försedda med kaloriinnehåll, känns så där när man vet att ens middag innehåller 1700 kalorier. Men med tanke på hur mycket vi promenerade så kändes det ändå helt okej. En annan besvikelse var pretzels, jag trodde det skulle vara supergott men det var bara mjukt bröd med en massa salt på.

Det som var resans höjdpunkt var roof top barerna vi besökte. Helt fantastisk utsikt, jag väntade bara på att kulissen skulle fällas ihop precis som vid Kalles husvagn på julafton.

Inga kommentarer: