Let's dance

Jag gillar verkligen Let's Dance. Jag tycker att programidén är helt fantastisk. Olika typer av kändisar som utmanar sig själva att lära sig dansa tiodans. Det är roligt för att man känner till dem, och de flesta har sköna personligheter. Och de gör ju något som verkligen är svårt. Det är kul att se hur de blir bättre och bättre för varje vecka och det allra roligaste är när det någon man inte kunde trott i förväg gå riktigt långt. Anna Book, Martin Lidberg och Tony Rickardsson. I år är min stora favorit Magnus Samuelsson. 2 meter lång och väger 150 kg så glider han runt på dansgolvet elegantast av allt. De två första danserna, vals och rumba, går rätt långsamt och jag trodde han skulle få det svårare med de lite snabbare danserna. Igår var det dags för tango och Magnus fick högst poäng av alla! Jag ser verkligen fram emot när det blir dags för quickstep och jive. För att inte tala om cha-cha och paso double.

Blondinbella åkte ut igår och det var nog inte helt oväntat. De flesta som följer programmet känner nog knappt till henne eller så tycker de att hon är irriterande. Hon passar inte riktigt in i jante-sverige som varje fredag bänkar sig framför TVn. Även om hon inte var så duktig var hon i alla fall bättre än George Scott, Carl-Jan, Hasse Aro och Kitty, så jag tyckte det var lite trist att hon åkte ut.

Inga kommentarer: