resor

Jag försöker alltid ha en resa att se fram emot. Så jag har något att längta till. Just nu har jag dock ingenting inbokat. Över nyår var vi i åre och det var jättetrevligt men nu vill jag åka någonstans och få lite sol. Eller shoppa lite. Eller kanske uppleva lite kultur. Så på min lista över resmål denna vår står
London; staden står egentligen på alla mina listor. Jag älskar london. Shoppingen, kompisarna, utelivet. Att bara promenera runt bland de fina husen, parkerna och pubbarna. When you're tired of London, you're tired of life var det någon som sa.
New York; Jag har aldrig varit där men jag tror jag kommer staden som aldrig sover lika mycket som london, fast på ett annat sätt.
Gran Canaria; Viktor har fått hyra ett hus av sitt jobb där i april, men vi har inte besämt om vi ska åka än. Det är inte helt enkelt att hitta bra och billiga flygbiljetter när vi har fasta datum att rätta oss efter. Jag har hört att Kanarieöarna shapat upp sig så det vore rätt skoj att åka dit och se hur det ser ut. Jag var på fuertuventura när jag var femton men det är det enda besöket.
Antwerpen; Jag har varit i Antwerpen två gånger och verkligen gillat staden. Lonely Planet har valt Antwerpen som andra hetaste stad att besöka 2009, efter Beirut. Men jag skulle tycka att Beirut var lite läskigt att besöka. Det var ju krig där för bara något år sedan. Va har en kompis som bor i Antwerpen som det skulle vara kul att hälsa på.
Prag; Med tanke på att euron är så dyr för tillfället så kan det vara läge att resa utanför euroland. Prag sägs ju vara en väldigt romantisk stad med mycket att se.

Nu är det bara att bestämma sig, jag hinner nog inte med alla...

Inga kommentarer: