Nytt år nytt försök

Det har inte blivit så mycket bloggande den senaste tiden, jag verkar ha varit för upptagen med att läsa andras bloggar. Det är skumt hur fast man kan bli i att läsa om personer man inte känner. Fast roligast tycker jag nog att det är att läsa om de man känner trots allt.

Igår var första dagen tillbaka på jobbet efter jullovet, det var skönt med en mjukstart, kolla mail och fika lite. Idag ska jag och va gå på en lägenhetsvisning, vi var på första visningen i söndags och det var en superfin lägenhet men jag tror tyvärr att den blir lite dyrare än vi tänkt oss att betala. Men man vet aldrig...

Jag var i Åre över nyår, det var riktigt trevligt. Länge sedan jag var i fjällen sist. Men jag lyckades med en rejäl vurpa sista dagen och har varit lite blåslagen men idag ska jag ta mig till gymmet och träna lite. Måste bli fit inför KortVasan. Jag försökte mig på lite längdskidor när jag var i Åre men lyckades inte så bra med fästvallan så jag halkade mest runt i spåren.

I går var jag föresten och såg Australia på bio, en riktig snyftarfilm. Det värsta är att den är sann, myndigheterna tog verkligen aboriginska barn från deras föräldrar och satte dem i vita familjer för de inte trodde att aboriginerna kunde ta hand om sina barn..

Nu ska jag rycka upp mig, sitter fortfarande i morgonrock. Myste i soffan med senaste avsnittet av Gossip Girl tidigare.

Inga kommentarer: